حسین علاقه مندان در مصاحبه با تسنیم: پیش‌بینی بورس ۱۴۰۰ با بررسی ۳عامل کلیدی؛ از قیمت دلار ۱۵هزار تومانی تا کاهش سود بین بانکی و عرضه ۹۵هزار میلیارد سهام دولتی

حسین علاقه مندان در مصاحبه با تسنیم: پیش‌بینی بورس ۱۴۰۰ با بررسی ۳عامل کلیدی؛ از قیمت دلار ۱۵هزار تومانی تا کاهش سود بین بانکی و عرضه ۹۵هزار میلیارد سهام دولتی
کارشناسان معتقدند،اگر در سال بعد متوسط قیمت دلار تا ۱۵هزار تومان کاهش یابد،بسته به نوع شرکت، بین ۳۰ تا ۵۰درصد، سود شرکت‌ها افت خواهد کرد. از سوی دیگر در صورت کاهش نرخ بهره بین بانکی ممکن است تا حدودی تعادل در بازار ایجاد شود که این موضوع تورم زاست.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا سیاست گذار ارزی کشور اعلام کرده است، هرچند احتمال کاهش نرخ ارز به زیر 20 هزار تومان وجود دارد اما وعده کاهش نرخ بهره بین بانکی نیز داده شد تا شاید یک تعادل نسبی برای کلیت بازار سهام ایجاد شود. چراکه در ماههای گذشته بازار یکپارچه مسیر نزولی را پیش گرفته بود و تحمیل شوک منفی دیگر از محل تغییر سیاستها میتواند تبعات جدی در پی داشته باشد. از سوی دیگر به این نکته نیز توجه کنیم که در لایحه بودجه دولت عرضه 90 هزار میلیارد تومان سهام دولتی پیش بینی شده است که  این موضوع به تنهایی یک چالش برای بازار محسوب خواهد شد.

برخی کارشناسان معتقدند، به دلیل رشد نرخ ارز، قیمت محصول نهایی بسیاری از شرکت‌ها افزایش پیدا کرده و در نتیجه با کاهش دفعی نرخ ارز فروش آنها نیز دچار اختلال خواهد شد و به این ترتیب  شرکت از سوددهی به زیان‌دهی می‌رسد. در این فضا حتی برخی از شرکت های کوچک به ورشکستگی خواهند رسید. موضوع دیگر این است که ظاهراً مجلس می‌خواهد هزینه انرژی برخی صنایع را افزایش دهد که این خود عامل دیگری است که باعث کاهش سود شرکت‌ها خواهد شد. برای ترسیم چشم‌انداز روشن‌تر از اثر تحولات اقتصادی و سیاسی بر بازار سرمایه در سال آتی  با آقایان حسین علاقمندان و سید محمدحسن ملیحی گفتگویی صورت گرفت که بخش دوم آن در ادامه قابل مشاهده است.

 

متن مصاحبه 

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۶۱۲
کد خبر : ۳۶

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


logofooter
شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی بعنوان یک مجموعه پویا در بازار سرمایه کشور افتخاردارد که در راستای بسط و گسترش مشارکت جامعه در سرمایه گذاریهای مولد و مردمی کردن اقتصاد یکی از فعالترین بنگاههای حاضردر بورس می باشد. وتوسم  با مدد گرفتن از هدایت و حمایت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و استفاده از سرمایه های ارزشمند انسانی حضور اثرگذاری در عرصه سرمایه گذاریهای متنوع بازار داشته و بر مبنای اهداف راهبردی تدوین شده همگام با سایر اجزا  بازار سرمایه در تحقق توسعه اقتصادی کشور و رشد بخش واقعی اقتصاد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
  • آدرس:  تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک خیابان شهید خدامی ، بعد از پل کردستان، پلاک 89 
  • کد پستی:           1994844196
  • تلفن :         85549000-021
  • فکس :         88628713-021
  • تلفن سهام:         85549300-021
  • پست الکترونیک :           info@tmico.ir