مدیرعامل وتوسم در مصاحبه با بورس۲۴ : سهامدار بمانید

مدیرعامل وتوسم در مصاحبه با بورس۲۴ : سهامدار بمانید

 

 

 حسین علاقه مندان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی از عملکرد خوب وتوسم در دوره 6 ماهه خبر داد، به گفته وی خالص ارزش روز  دارایی های  وتوسم  در 31 خرداد 99 جمعاً به میزان   6,227 میلیارد تومان می باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال 98،   362  درصد رشد داشته است. این رقم تا انتهای مرداد99 نیز روندی افزایشی داشته است.

 وی با اشاره به ارزش بازار شرکت در ابتدای سال مالی 99  که در حدود 1,864 میلیارد تومان بوده است،  این مبلغ  را در 31/03/99 بالغ بر 6,516 میلیارد تومان اعلام نمود. حسین علاقه مندان  وضعیت مناسب  عملکرد وتوسم را خبری خوش برای سهامداران دانست و آن را دلیلی برای ارزنده بودن این سهم خوشنام در بازار دانست.

 وی در ادامه روند تغییرات قیمت و ارزش خالص دارایی های هر سهم وتوسم در دوره شش ماهه را صعودی و  اضافه کرد که  قیمت هر سهم شرکت در دوره منتهی به 31 خرداد 99 ،  272 درصد افزایش یافته است و بازده nav شرکت نیز در دوره مورد بررسی،  بالاتر از بازدهی بازار و معادل 288 درصد می باشد. این درحالیست که رشد شاخص طی این مدت 259 درصد بوده است.  

نسبت  p  به  nav  شرکت در ابتدای سال مالی99 در محدوده 97 درصدی و در پایان دوره شش ماهه منتهی به 31/03/99  در محدوده 105 درصدی قرار داشته است. مدیرعامل وتوسم، برنامه شرکت را  افزایش چابکی و تنوع بخشی به پرتفوی با الویت در  صنایع صادراتی دانست.   

در انتها درخصوص روند شاخص و وضعیت  بازار سرمایه،  حسین علاقه مندان  بازار سرمایه  را یک طبقه دارایی مناسب با نقدشوندگی بالا برای سرمایه داران خرد دانست که در مقابل موج های تورمی امکان حفظ ارزش سرمایه  را برای آنان فراهم می آورد که برای دستیابی به این مهم داشتن دیدگاه میان مدت، دوری از شتابزدگی و هیجانات بازار ضروریست. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تغییر نرخ ارز در مقایسه با سال 98  گفت در  اکثر صنایع با رشد و سودآوری مواجه هستیم و در نتیجه شرکتهای متأثر از این مهم از دیدگاه سهامداران خرد ارزنده خواهند بود.   وی بازار سرمایه را در مقایسه با سایر بازارها نظیر ارز که دارای محدودیت های قانونی و یا بازار مسکن با نقدشوندگی پایین می باشند، دارای مزیت های شفافیت، حمایتهای قانونی دولت و میزان نقدشوندگی مناسب دانست.   در همین راستا وی ضمن اشاره به تأثیر حمایت سرمایه گذاران حقوقی  همچون بانک ها و هلدینگ ها  در بازار سرمایه گفت حقوقی ها با  بازارگردانی مناسب سهام تحت تملک می توانند  نقدشوندگی را به بازار سرمایه برگردانده تا بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد افزایش اعتماد سهامداران به  این بازار باشیم. / پایان خبر

۴ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۹۶۸
کد خبر : ۳۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


logofooter
شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی بعنوان یک مجموعه پویا در بازار سرمایه کشور افتخاردارد که در راستای بسط و گسترش مشارکت جامعه در سرمایه گذاریهای مولد و مردمی کردن اقتصاد یکی از فعالترین بنگاههای حاضردر بورس می باشد. وتوسم  با مدد گرفتن از هدایت و حمایت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و استفاده از سرمایه های ارزشمند انسانی حضور اثرگذاری در عرصه سرمایه گذاریهای متنوع بازار داشته و بر مبنای اهداف راهبردی تدوین شده همگام با سایر اجزا  بازار سرمایه در تحقق توسعه اقتصادی کشور و رشد بخش واقعی اقتصاد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
  • آدرس:  تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک خیابان شهید خدامی ، بعد از پل کردستان، پلاک 89 
  • کد پستی:           1994844196
  • تلفن :         85549000-021
  • فکس :         88628713-021
  • تلفن سهام:         85549300-021
  • پست الکترونیک :           info@tmico.ir