برگزاری موفق مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (سهامی عام)

برگزاری موفق مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (سهامی عام)

 

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی برای سال مالی منتهی به 1397/09/30 ساعت 14 روز چهارشنبه 24 بهمن ماه سال1397 در تهران- میدان شیخ بهائی- دانشگاه الزهرا- مرکز همایش­های بین­المللی دانشگاه الزهرا (سالن نور) و با حضور اکثریت سهامداران به ریاست جناب آقای مهندس علیرضا کدیور معاون محترم اقتصادی و برنامه­ریزی شرکت سرمایه­گذاری گروه توسعه ملی برگزار گردید. هیأت رئیسه مجمع با حضور آقای مهندس علیرضا کدیور بعنوان رئیس مجمع ونظارت آقایان ابوالفضل خراسانی و علی حسین زاده گوهری، به دبیری بیژن شقاقی تشکیل شد. همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار سرکار خانم باقری و نماینده مؤسسه حسابرسی هشیار بهمند سرکار خانم مهدی­زاده نیز در جلسه حضور داشتند. در ابتدای این جلسه، آقای دکتر فرهاد رمضان عضو موظف هیأت مدیره شرکت سرمایه­گذاری توسعه ملی گزارشی از عملکرد شرکت ارائه داشتند. ایشان مطرح نمودند: طی دوره یکساله منتهی به 1397/09/30 که همراه با تلاطمات بازار ارز بود، نوسانات شدیدی در بازار سرمایه را شاهد بودیم. لیکن با درایت اعضای محترم هیأت مدیره و تلاش و پشتکار پرسنل کوشای شرکت، درآمدهای عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به 1397/09/30 شامل 1,664 میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه­گذاری­ها و 1,044 میلیارد ریال سود حاصل از سرمایه­گذاری­ها می­باشد که با احتساب سود حاصل از سایر فعالیتها در مجموع با حدود 21 درصد رشد به 2,732 میلیارد ریال افزایش یافته که منجر به شناسایی سود خالصی بیش از 2,655 میلیارد ریال شده است. بر این اساس بازده حقوق صاحبان سهام شرکت 32.94 درصد و بازده دارایی­های شرکت 32.51 درصد می­باشد.

دکتر رمضان یاد آور شدند صنایع فلزات اساسی با 20.8 درصد، شیمیایی 15.5 درصد، فراورده­های نفتی 14.2درصد، استخراج کانه­های فلزی با 11.7درصد، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم 10.6 درصد و دارویی با 8.3 درصد عمده صنایع تشکیل دهنده پرتفوی سرمایه­گذاری­های بورسی شرکت سرمایه­گذاری توسعه ملی را تشکیل می­دهند.

بازده صنعت سرمایه­گذاری در بورس در سالی که گذشت کمتر از 33 درصد بوده است در حالی که بازده سبد سرمایه­گذاری­های این شرکت در سه روش محاسباتی متفاوت 41 درصد، 49 درصد و 57 درصد بوده که بیانگر عملکرد بهتر و مناسبتر شرکت نسبت به شاخص صنعت سرمایه­گذاری می­باشد. وی افزود بازده قیمتی سهام شرکت نسبت به سال گذشته 58.42 درصد بوده و سهامداران صبوری که طی سال مالی با وتوسم سهامداری کردند این ارزش افزوده عایدشان شده است.

دکتر رمضان عنوان نمودند اقدامات زیادی در راستای بهبود عملکرد شرکت و استفاده بهینه از نقاط قوت شرکت و فرصت­های پیش رو به منظور کاهش اثرات ریسک­ها و تهدیدهای موجود طی سال مالی منتهی به 1397/09/30 صورت گرفته است که اهم آن به شرح ذیل می­باشند:

1.       پرداخت بخش عمدهای از بدهیهای شرکت (سود سهام پرداختنی).

2.       دریافت مطالبات شرکت و مدیریت نقدینگی.

3.       مشارکت در افزایش سرمایه شرکت­های سرمایه پذیر.

4.       حضور مؤثر و فعال در مجامع شرکت­های سرمایه­پذیر در جهت حفظ و صیانت از سرمایه­گذاری­های انجام شده.

5.       برقراری ارتباطات مؤثر با شرکت­های گروه توسعه ملی و سایر سهامداران در سطوح مدیریتی و کارشناسی.

6.       اصلاح و بهبود مستمر سبد دارایی­ها در راستای تحصیل سود با کیفیت و مستمر (عملیاتی).

7.    کسب رتبه اول از نظر بهرهوری کل عوامل در گروه سرمایهگذاریهای مالی بر اساس رتبهبندی سال 1397
سازمان مدیریت صنعتی بین 500 شرکت بزرگ کشور.

 

در ادامه گزارش، دکتر رمضان برنامه­های آینده شرکت را به شرح ذیل برشمردند:

1.        به­روزرسانی چارچوب سبد دارایی­های شرکت در سال مالی 1398، در راستای کاهش ریسک پرتفوی و افزایش بازدهی سبد سهام.

2.        فروش سرمایه­گذاری­های دارای بازده انتظاری نازل و نقد شوندگی پایین و استفاده از فرصتهای سرمایه­گذاری مناسب­ در صنایع پیشرو.

3.        بهبود پورتال و سایت رسمی شرکت.

4.        استفاده از ابزارهای نوین مالی (حضور در بازار بدهی، بازار مشتقه و ...) به منظور کسب حداکثر انتفاع.

5.        چابکسازی و افزایش درجه نقدشوندگی پرتفوی شرکت.

 

مجمع پس از استماع گزارش هیأت مدیره توسط آقای فرهاد رمضان و گزارش حسابرس و بازرس قانونی ، تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود:

1- صورتهای مالی شرکت شامل ترازنامه و صورت سود (زیان) و صورت جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به 1397/09/30 مورد تصویب قرار گرفت.

2- سود نقدی به مبلغ 2,430 میلیارد ریال بطور خالص از محل سود قابل تقسیم شرکت (به ازای هر سهم 540 ریال خالص) مورد تصویب قرار گرفت.

3- سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به 1398/09/30 تعیین گردید.

4- روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی­های شرکت برای سال مالی منتهی به 1398/09/30 تعیین گردید.

5- سایر دستورات قانونی جلسه نیز مورد تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه قرار گرفت.

 

جلسه رأس ساعت 16 با ذکر صلوات و قدردانی از سهامداران حقیقی و حقوقی حاضر در جلسه و نمایندگان محترم سازمان بورس و اوراق بهادار و مؤسسه حسابرسی هشیار بهمند خاتمه یافت

 


 

 

موشن

 

۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۰۶
تعداد بازدید : ۴,۰۱۷
کد خبر : ۸

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


logofooter
شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی بعنوان یک مجموعه پویا در بازار سرمایه کشور افتخاردارد که در راستای بسط و گسترش مشارکت جامعه در سرمایه گذاریهای مولد و مردمی کردن اقتصاد یکی از فعالترین بنگاههای حاضردر بورس می باشد. وتوسم  با مدد گرفتن از هدایت و حمایت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و استفاده از سرمایه های ارزشمند انسانی حضور اثرگذاری در عرصه سرمایه گذاریهای متنوع بازار داشته و بر مبنای اهداف راهبردی تدوین شده همگام با سایر اجزا  بازار سرمایه در تحقق توسعه اقتصادی کشور و رشد بخش واقعی اقتصاد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
  • آدرس:  تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک خیابان شهید خدامی ، بعد از پل کردستان، پلاک 89 
  • کد پستی:           1994844196
  • تلفن :         85549000-021
  • فکس :         88628713-021
  • تلفن سهام:         85549300-021
  • پست الکترونیک :           info@tmico.ir